Ads 468x60px

Labels

Monday, June 13, 2011

Aktiviti Cuti Sekolah

Assalammualaikum,
cuti sekolah telahpon berakhir pada 12 Jun 2011 yang lalu. tak banyak cerita yang boleh dikongsikan. waktu cuti sekolah pon sibuk..sibuk.. dan sibuk..

apa yang sempat saya buat semasa cuti ( gambar tak sempat tangkap)
- pasang "nipple drinker" pada reban arnab. gambar lupa snap.
- buat bekas sabut kelapa untuk budgie ( budgie saya tak suka bekas playwood)
- kenduri kahwin abang saya
 dan yang paling menarik

-curi anak burung gembala kerbau (tiong) sejam sebelum pulang ke Negeri Sembilan.
 
burung ni telah bertelur di lubang pokok getah di belakang rumah, saya sudah pantau selama 2 minggu. bila tengok anak burung ni sudah pandai "menjenguk" kepala keluar sarang, saya pon mengambil kesempatan "menyeluk" tangan ke dalam lubang sarang burung. bila raba2, ada lebih kurang dalam 3 ekor anak burung ni.jadi, saya ambil 2 ekor, tinggalkan 1 ekor di dalam lubang tu. anak burung ni bulunya sudah penuh dan saya anggarkan dalam 2-3 minggu lg, burung ini akan mula terbang keluar dari sarang mereka. tujuan saya ambik burung ni sebab nk cuba ajar burung ni bercakap.hehe.. ( dulu masa kecil2 pernah bela, sangat pandai burung2 tu)hehe


No comments:

Post a Comment

 

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About