Ads 468x60px

Labels

Wednesday, June 15, 2011

Siapkan tempahan dari pelanggan

Assalammualaikum,
sepanjang cuti yang lalu, saya hanya sempat repair 2 biji inkubator, sekarang ni sedang ditest kembali.

2 hari yang lepas juga, saya mendapat mesej dari pelanggan saya yang berada di terengganu. Katanya, beliau berpuas hati dengan inkubator yang dibeli dari saya. kadar penetasan 90%  ( dia test dalam 80biji telur puyuh). walaupun inkubator saya ( nampak buruk) tp ok la.hehe..

apa yang boleh saya simpulkan, inkubator semua sama je, kalau telur tak menetas tu, puncanya lebih kepada telur tu sendiri. antaranya

-telur lama ( saya pernah cuba mengeram,, mmg sia2)
- telur terkena air pada dinding inkubator ( telur rosak)
- ayam tak cukup zat ( telur xkuat)
- benih tak kuat ( ayam baru mula bertelur)

ayam pun, kalau kita biarkan dia mengeram sendiri, tak semua akan menetas. betul tak?



No comments:

Post a Comment

 

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About