Ads 468x60px

Labels

Wednesday, November 24, 2010

Tambah Koleksi Ternakan

Assalammualaikum,
pagi tadi sempat ke pasar, beli puyuh 10 ekor + anak ayam gajah 2 ekor. tak taula esok macam mana, mintak2lah hidup

nk eramkan telur puyuh, tp tak ada baka dan telur memang sangat menyusahkan.hehe.. area2 Kulim, Kedah ada tak yang dapat membekalkan telur puyuh berbenih? dalm 30 biji pon dh cukup, nk test incubator. dulu tiap kali menetas, saya berada di Kuala Lumpur, berhajat sangat nak tengok macam mana telur tu menetas dalam incubator saya.

kenapa saya memilih puyuh?
klau eramkan, hanya mengambil masa dalam 17 hari sahaja. ok lah tu, saya masih bercuti ketika itu.

saya berhajat untuk membeli anak ayam mutiara dr mudah.my ni : -
RM 18/ekor sahaja.
bajet tak ada, tak boleh nak buat apa la. itik nila bulan ni bertelur merata tempat, tak jumpa telur-telur tu. putuslah harapan nk jual anak-anak itik nila bulan hadapan.. 
iklan dr mudah boleh rujuk sini

2 comments:

  1. comelnya anak2 ayam mutiara tu...kira murah la tu amar, harga anak ayam tu sebab dah sebulan lebih...saya dah dapat anak ayam mutiara hari tu..6 ekor ja...dok bela sampai dalam bilik sbb takut mati dkt ladang....hihi...nanti bila dah beli inkubutor dari amar leh la saya jual anak mutiara special price kat amar ya...(aduh..tinggi cita2...huhu.. :P )

    ReplyDelete
  2. haha..
    ni yg jd bersemangat nk buat incubator ni.hehe

    ReplyDelete

 

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About