Ads 468x60px

Labels

Tuesday, February 15, 2011

Ke udara dari Bahau

Assalammualaikum,
saya telah dipindahkan ke Bahau,N9. sebelum ini di Jelebu. Macam mana la dorang ni bekerja. memang telah menyusahkan saya. sudahlah saya hanya memiliki sebiji EX5 lama sahaja di sini.

Di bahau juga saya telah survey barang2 untuk membuat inkubator. Barang-barang kat sini agak mahal. 2 kali ganda dari harga di kedah. Kedai2 elektrik pula tidak tahu apa itu termostat. Susah-susah. terpaksalah saya ambil stok dai kedah. Itupun setelah saya mendapat gaji pertama.

Pergerakkan wang pula sangat laju. beli dapur gas,tong gas, barang-barang rumah. rumah sewa juga saya masih belum bayar sewa. masih berhutang sebanyak RM300 dari tuan rumah.

Agak perit berada di perantauan dan agak susah untuk memulakan hidup di negeri orang. Mujurlah saya ada menabung sedikit semasa belajar. itupun masih tidak cukup dan masih mengharapkan beli ehsan dr mak dengan ayah.

3 comments:

  1. alamak geng...ke bahau pulak ya...x pa..sabar geng..apapun amar sentiasa bersemangat...kat sana pun masih dok survey2 perkakas incubator...yeah...sempoi geng!!errr...usyar2 sama binatang2 yg best kat petshop sana...hehe...

    ReplyDelete
  2. usyar jgk, tp xbanyak la azam. baru mengajar 1 hari, hp dh rosak. kalau tak, leh la upload gmbr binatang2 kt pet shop. kt sini angsa kelabu mahal jugak la, sepasang rm100 lebih. katanya di import dr china. itik banyak, ayam pun banyak. hehe

    tp serius perkakasan nk buat inkubator sangat mahal kt sini. kt kulim murah mayb sebab kilang buat barang2 plastik tu dkt area kedah/penang

    baru2 ni ada cikgu sekolah kt serting call saya, nk mesin mengeram telur. nk mengeram telur burung merak. dia ckp ada banyak, kalau jmpa dia nnti. nk beli la tlur burung merak.hehe

    ReplyDelete
  3. amarrrrrr...beli kat saya sekaliiiiii...nak jugakkkkkkkkkkk....sempoi tu geng!!!

    oh ..amar..tadi saya usyar kat mudah...ada org nk jual itik nila hitam 2 bulan lebih sepasang rm 40.saya dah sms dia..tapi x reply lagi...canggeh beb!

    ReplyDelete

 

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About