Ads 468x60px

Labels

Saturday, March 26, 2011

Tempahan Anak Itik Nila


Assalammualikum,
bagi yang berminat untuk mendapatkan anak itik nila, bolehlah membuat tempahan sekarang. Ini kerana, saya akan tentukan jumlah telur yang akan dieram oleh ibu itik nila. Ini untuk mengelakkan "terlebih stok" jika semua telur menetas.

Harga
RM5/seekor untuk umur dalam seminggu ( saya selalunya jual selepas seminggu kerana jika baru menetas, anak itik nila masih lembik)

bagi yang belum pernah membela itik nila dan sangat khuatir jika anak itik tu mati, saya cadangkan belilah dalam kuantiti 3-4 ekor.

berdasarkan pengalaman saya, itik nila lebih "liat nyawanya", susah nak mati kecuali tak cukup makan dan disengat haiwan berbisa. Beli 3-4 ekor, kurung sekali. tak letak lampu pun tak apa. jangan campurkan dengan anak-anak ayam/puyuh sebab itik suka main air, jadi badannya selalu basah-basah.

bekas air juga perlulah kecil sahaja, sudah memadai jika itik tu dapat masukkan paruh. tak perlu biarkan anak itik tu berenang.

p/s
saya tak eramkan telur itik nila guna inkubator kerana tempoh pengeraman terlalu lama..

gambar pembakar semangat.hehe










1 comment:

  1. berapa nombor tepon saya mahu beli anak itik nila

    ReplyDelete

 

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About