Ads 468x60px

Labels

Sunday, January 9, 2011

Telur Inkubator Menetas

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera

Pagi tadi  ( 8 Jan ), telah menerima SMS dari seorang guru yang telah membeli inkubator saya bulan lepas. Alhamdulillah, telur yang dieramkan telah selamat menetas walaupun baru 3 biji katanya ( telur ayam piru ).

Beberapa hari yang lepas saya terbaca artikel dari citypull berkenaan dengan mesin penetasan. Katanya, bukan hak kita untuk menentukan peratusan menetas dalam sesuatu inkubator. Banyak faktor-faktor lain yang perlu diambil kira. Sedangkan ibu ayam yang mengeram telur pun, belum tentu semua telurnya menetas. Oleh itu, saya meminta maaf bagi pembeli yang telah tertarik dengan iklan "100% telur menetas". Walaupun telur yang saya eram menggunakan inkubator saya menetas kesemuanya, tetapi semuanya kehendak Allah SWT. Saya sangat bersetuju dengan pendapat citypull.

Jom layan gambar ;)


Inkubator yang digunakannya -

Saya letakkan salotape di sekeliling cermin untuk mengelakkan semut masuk. gam lilin juga turut diletakkan

2 comments:

  1. Alhamdulillah, cmna telur angsa azam?
    semalam saya masukkan telur ayam yg tak menetas, pg td telur tu dah jadi bom. habis busuk inkubator saya. selamatla inkubator plastik.hehe

    ReplyDelete

 

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About