Ads 468x60px

Labels

Saturday, January 8, 2011

Vaksin Newcastle sudah sampai

Assalammualaikum,
Vaksin yang telah saya order telahpun selamat sampai di rumah. Cara penggunaannya akan saya terangkan kemudian setelah mendapat tunjuk ajar dr Zali Agro Farm. Bagi yang berminat dengan vaksin ini, bolehlah menghubungi saudara zali ( 012-9151424).


Vaksin sampar, MyVAC 201
• COMBINED NEWCASTLE DISEASE + INFECTIOUS BRONCHITIS (B1 + H120)



Vaksin NewCastle. boleh guna 1000 dos(ada tulis kt botol )

Ais Kering

Cara guna Vaksin
1 botol vaksin + 10 liter air = anak ayam usia bawah 7 hari
1 botol vaksin + 40 liter air = Ayam dewasa

semua kena minum dalam masa 2 jam. lepas 2 jam, vaksin akan neutral balik

Tikus Durjana

Gambar kt bawah ni pula angkara tikus durjana. Telur itik nila yang sedang dieram oleh ibu itik telah dilarikan ke dlm lubang tikus, anak dalam tu masih menguit2. saya cuba masukkan ke dalam inkubator. Kalau nyawa masih panjang, hiduplah anak tu. tapi mungkin susah nk hidup sebab telur tu pecah sebelum tiba masanya.




5 comments:

  1. aduhai...mickey p serang donald pulak...huhu...harap2 hidup...amar..test tgk ubat tu...tgk berkesan x....kalau ok....t nk beli gak...wat standby...

    ReplyDelete
  2. saya dh test petang td. mintak2 la ok ayam2 yang sakit tu. tp anak ayam saya tak pastila, sy ltk dlm bekas minum, tp dia xminum pon.

    apa2 hal saya update lain.

    xtnya kawan azam ke pasal vaksin ni? boleh dapat cepat sikit.hehe

    ReplyDelete
  3. ammar..lau x silap..selain bagi minum,leh gak titiskan kat mate..diulang,kalo x silap..hehe..

    ReplyDelete
  4. slm bro,,,ad jual x vaksin sampar ni??

    ReplyDelete
  5. COMBINED NEWCASTLE DISEASE + INFECTIOUS BRONCHITIS (B1 + H120) baru je bagi harap harap ok ler ayam kat umah nie...

    ReplyDelete

 

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About